Monday, April 6, 2009

Hari ini Ujian Wacana Bahasa Melayu


Belum pun sempat aku mengepos habis semua nota-nota wacana akademik bahasa melayu (wabm) hari ini aku dah selesai menjawab soalan-soalan wabm yang diberi oleh pensyarah aku cik Diana. Tak tau lah sama ada aku lulus ke tak sebab ada jugak soalan-soalan yang aku tak dapat jawab, main bedal je..betul ke tak suku kira...sedihnya

Aku pos nota dalam ni pun hanya nak bagi ingat kat dalam otak ni ape yang cik ajar. kalau baca sambil taip tu rasanya melekat lama sikit la. Jadi walaupun aku dah selesai jawab ujian tadi aku rasa nak taip lagi nota-nota wabm ni, bukan apa nota ni berguna sangat untuk latihan berucap dan pemantapan kendiri semasa pembentangan dan sebagainya dan yang lebih penting ilmu ni berguna sampai la jadi cikgu nanti. Nota-nota ni semua nota yang telah diringkaskan, nota ni pun dari cik diana sendiri...hehe kira ciplak jugak la. Tapi takpe ilmu ni kena sebar-sebarkan. Nabi pun menggalakkan umatnya menyebarkan ilmu tak kira lah ilmu ilmu dunia mahu pun akhirat.

Kepada budak-budak Upc yang ambil subjek wabm ni boleh la kongsi nota-nota ni. Lupa pula tadi banyak jugak soalan-soalan ynag cik diana bagi, aku x pasti pula berapa soalan. Bagi sesiapa yang belum ambil ujian wabm boleh la ambil klu-klu ni, tapi jangan berharap sangat sebab soalan wabm bergantung kepada pensyarah masing-masing.

Topik 1, proses ucapan sampailah petua dalam ucapan baca semua tu, topik 2, baca semua la tak banyak pun. Topik 3, memproses maklumat,topik 4 baik baca semua, topik 5 aku tak tumpu sangat,topik 6,baca semua. Aku syorkan baca semua la jangan baca nota dalam buku sebab nota dalam buku panjang sangat jadi aku syorkan baca nota dalam slide powerpoint. sebab ia telah diringkaskan, selamat berjaya.

No comments:

Post a Comment